Column

Stage bij Metro

Het is vrijdagavond en ik zit op de bank met mijn telefoon en een kop thee. Ik ben uitgeput van mijn eerste stage week. Een manier om mijn stage te overleven heb ik nog niet gevonden. De dag begon  voor de vijfde keer deze week om 6:00 uur met het geluid van mijn wekker die een poging deed om mij wakker te maken. Voor de tweede keer klikte ik op sluimer en ik draaide mijzelf nog een keer om. Een uur later stap ik in de bus richting Alkmaar. Om 7:45 uur gaat mijn trein richting Amsterdam en val ik nog licht in slaap, omdat ik na ruim 8 uur slapen nog moe ben. Natuurlijk gaat deze trein vandaag voor me gevoel veel sneller dan alle andere treinen de afgelopen dagen en ben ik voordat ik het weet op station Amsterdam Sloterdijk. Rond 8:30 uur loop ik het gebouw binnen van TMG (Telegraaf Media Group) en kan mijn dag beginnen bij Metro, maar niet zonder koffie. De lunch is voor mij deze hele week al het teken dat ik op de helft van de dag zit en het einde van de dag bijna in zicht is.

Raar eigenlijk dat een student van 20 moeite heeft om elke dag van 8:30 tot 17:00 uur te werken. Komt natuurlijk simpelweg doordat een stage niet te vergelijken is met een paar colleges.

Na twee weken ben ik eindelijk gewend aan het stageleven en heb ik de manier gevonden om de tien weken te overleven. Elke avond om 22:00 uur slapen is the key. Tussen 18:30 en 22:00 uur s’ avonds ga ik sporten, film kijken of ben ik gezellig met vriendinnen. De dagen en weken vliegen voorbij en het ene naar het andere mooie en soms grote project voltooi ik op mijn stage bij Metro. Voor superveel grote merken heb ik campagnes en activaties mogen doen. Voordat ik het weet begint mijn laatste stageweek. Ik ben er bijna…..

Het is de een na laatste dag en ik zit in een meeting ruimte van Metro met mijn praktijkbegeleider tegenover mij aan tafel. Het eindbeoordelingsformulier is ingevuld. De tien weken zijn voorbij. Mijn eindbeoordeling is een ” GOED” met zelfs een excellent bij één onderdeel. Ik heb het gered en mijn stage overleeft.

En dat voor een millennial die liever zijn vrije uren aan Instagram besteedt en zelden een artikel uit een krant leest, omdat het maar een stukje papier is. Maar ook een millenial zo als ik kan iets leren van die krant en andersom kan de krant weer iets leren van de millennial.

Liefs,

Mendie


Lees ook:

 Sim only abonnementen zijn simpel? 

Comments

comments

Leave a Reply