trends

Het belangrijkste bij het schrijven van branded content

Doordat ik zelf mijn eigen blog heb, word ik regelmatig benaderd door verschillende merken en bedrijven met de vraag of ik een artikel voor hun wil schrijven en hiervoor een product wil ontvangen. Niet alleen bloggers maken branded content, maar ook kranten, dagbladen en tijdschriften. Simpelweg omdat dit inkomsten genereert.

In het onderstaande filmpje leg ik uit wat ik persoonlijk het belangrijkste vind bij het schrijven van branded content.

Wat ik een goed branded content artikel vind

Schermafbeelding 2018-02-13 om 15.28.11

Metro schreef in midden december 2017 een branded content artikel voor het merk Fevertree (een tonic merk). Het artikel bestaat in totaal uit vier delen. In twee van de vier delen worden recepten gegeven, om een goede gin-tonic te maken.

In de overige twee delen wordt er een aanleiding beschreven om over gin-tonic te schrijven en wordt er in vier stappen uitgelegd hoe jezelf een goede gin-tonic thuis kan maken.

De lezer kan op deze manier thuis precies de gin-tonic namaken, die hij anders in een restaurant om de hoek besteld. En kan op deze manier thuis ook genieten van een zelf gemaakte gin-tonic. De invalshoek van dit artikel vind ik zeer sterk, zeker in de aanloop richting de feestdagen.

Online en offline

Het artikel is niet alleen gedrukt in de krant (offline), maar ook online op het internet. Daarnaast is Facebook als social media kanaal ingezet. Tijdens Metro GiveAway Show was Fevertree ook nog meerdere malen terug te zien, door te demonstreren hoe je de cocktails moest maken. Op deze manier zijn er verschillende kanalen online en offline ingezet.

Conclusie

De combinatie van de invalshoek, de datum van publicatie en de inhoud van het artikel zorgen ervoor dat het voor de doelgroep op dat moment een relevant artikel was. De inzet van de verschillende kanalen zowel online als offline zorgen voor meer zichtbaarheid. Door de Metro GiveAway Show als extra toe te voegen kreeg dit artikel een extra lading, doordat de kijkers zelf live konden zien hoe ze de cocktail recepten die in de krant stonden moesten maken.

 


LEES OOK:

Bullet journal de nieuwe trend

Stage bij Metro 

 

Comments

comments

Leave a Reply